jueves, 29 de noviembre de 2012

Construint quelcom tots i per a tots.

Avui un vull parlar d'una idea clau que he he tingut la ocasió de llegir al bloc de Jordi Abellan, el qual parla d'un article publicat en la revista  eLearning Papers (vol. 2, 2008) del catedràtic Antonio Bartolomé. L'article, titulat Web 2.0 and New Learning Paradigms”, parla de les implicacions educatives de la web 2.0 relacionant-ho amb les idees principals d'aquesta. 
Us parlaré d'una de les idees que fa referència l'autor que m'ha cridat l'atenció; La intel·ligència col·lectiva: la construcció social del coneixement. Un exemple d'aquesta creació conjunta o col·lectiva és la wikipedia. Tal i com diu Bartolomé: "Els wikis universitaris, funcionen en la mesura en que reconeixen i permeten als autors individuals"

Gràcies a la màxima espentada anteriorment em faig la següent qüestió: Som conscients que tot allò que nosaltres fem podem compartir-ho, ensenyar-ho i crear quelcom de manera conjunta? 
I esque la intel·ligència col·lectiva no és més que proporcionar als altres allò que tu els pots proporcionar a ells (veure imatge 1) , hem deixat de ser paràsits de la web per convertir-nos en els components principals d'aquesta. 










 Imatge 1: La intel·ligència col·lectiva. 


Fonts utilitzades: 
- Jordi Adell (19/5/2008). "Web 2.0 y nuevos paradigmas de aprendizaje" 
(consultat 29 d'Octubre 2012) 

- Bartolomé, A. (2008) Web 2.0 and New Learning Paradigms En eLearning Papers, 8, pp 1-10 • April 2008
http://elearningpapers.eu/en/elearning_papers
(consultat 29 d'Octubre 2012)

No hay comentarios:

Publicar un comentario