miércoles, 28 de noviembre de 2012

Educació i distància: dos termes compatibles.

He trobat un article a la Vanguardia el qual explica que catedràtics de pedagogia de fins a 23 universitats d'Espanya es reuneixen a Palecia per debatre sobre la implicació de les noves tecnologies a l'educació. Lorenzo Garcia Aneto (catedràtic de la UNED, titular de la càtedra UNESCO i president del comitè organitzador), va dir que el tema era "vital" i "clave en la educación". 
Analitzem una de les frases que el Dr. Garcia Aneto diu: "los niños pueden llegar a aburrirse estrepitosamente ante un busto parlante" 
Gràcies a aquesta darrera frase puc afirmar el següent: s'han de trobar nous mètodes i tècniques que ajudin a fomentar la implicació del nen en el que estudia. 
Les TIC, tal i com afirma Ángel Ros Rodrigo citat a Les noves tecnologies i la modernització del mon local: "ens ofereixen una oportunitat d'or per revisar processos, relacions administratives i organització, i adaptar-nos i generar noves demandes. A tal efecte, és pot dir que, si el nen necessita motivació i les noves tecnologies són una font de motivació per l'aprenent, perquè no utilitzar-les en l'educació? No estem parlant de reemplaçar res, estem parlant de crear nous espais i noves formes de fer i de funcionar que es puguin complementar amb les ja existents. 

Per acabar, us deixo entrevista en la que el Dr. Garcia Aneto parla sobre la educació a distància, el recomano. 




Fonts utilitzades

No hay comentarios:

Publicar un comentario